Driekoningen feest in het Boudewijn Seapark

In samenwerking met de Santander Consumer Bank, en met de steun van de Spaanse officiële Kamer van koophandel in België en Luxemburg, bezochten de Drie Koningen het Boudewijn Seapark in Brugge op zaterdag 12 januari

Het Feest van de Drie Koningen wordt al enkele jaren gevierd in het Boudewijn Seapark. Het initiatief  ligt bij de Kamer. Volgens hen is het hun maatschappelijke verantwoordelijkheid om bij te dragen aan het welzijn van gezinnen die door emigratie het risico lopen afstand te doen van hun traditie.

In de afgelopen jaren is het evenement, in samenwerking met de instelling van het OCMW van Brugge, ook gericht op vluchtelingengezinnen.

Dit jaar kon Koning Balthasar het feest niet bijwonen en het is de burgemeester van Brugge, Dirk De Fauw, die hem vertegenwoordigde. "Balthasar De Fauw" vertelde de kinderen het verhaal dat meer dan tweeduizend jaar oud is. Daarnaast lichtte hij de reden toe waarom de Drie Koningen, Sinterklaas en de Kerstman, zich de taak deelden om tijdens de kerstperiode geschenken aan kinderen te geven.

Over Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank is een commercieel merk van Santander Benelux nv, een bank naar Belgisch recht. Ze maakt deel uit van de divisie Santander Consumer Finance, een Europees marktleider in de consumentenfinancieringssector, die volledig eigendom is van de Santander Group, een van ’s werelds grootste financiële groepen.

Banco Santander (SAN SM, STD US, BNC LN) is een toonaangevende commerciële bank voor particulieren en ondernemers, met hoofdkantoor in Spanje. Het heeft een aanzienlijk marktaandeel in 10 kernmarkten in Europa en het Amerikaanse continent. De bank bevindt zich in de wereldtop aan banken met een marktkapitalisatie. Het doel van de bank is mensen en ondernemingen helpen succesvol te zijn op een eenvoudige, persoonlijke en eerlijke manier. Santander, opgericht in 1857, had eind 2016 1,52 triljoen euro aan beheerde fondsen, 125 miljoen klanten, 12.200 kantoren en 188.000 werknemers. De bank maakte 6.204 miljoen euro winst in 2016, een stijging van 4% tegenover het jaar voordien.

Nerviërslaan 85, B - 1040 Brussels