Driekoningen feest in het Boudewijn Seapark

In samenwerking met de Santander Consumer Bank, en met de steun van de Spaanse officiële Kamer van koophandel in België en Luxemburg, bezochten de Drie Koningen het Boudewijn Seapark in Brugge op zaterdag 12 januari

Het Feest van de Drie Koningen wordt al enkele jaren gevierd in het Boudewijn Seapark. Het initiatief  ligt bij de Kamer. Volgens hen is het hun maatschappelijke verantwoordelijkheid om bij te dragen aan het welzijn van gezinnen die door emigratie het risico lopen afstand te doen van hun traditie.

In de afgelopen jaren is het evenement, in samenwerking met de instelling van het OCMW van Brugge, ook gericht op vluchtelingengezinnen.

Dit jaar kon Koning Balthasar het feest niet bijwonen en het is de burgemeester van Brugge, Dirk De Fauw, die hem vertegenwoordigde. "Balthasar De Fauw" vertelde de kinderen het verhaal dat meer dan tweeduizend jaar oud is. Daarnaast lichtte hij de reden toe waarom de Drie Koningen, Sinterklaas en de Kerstman, zich de taak deelden om tijdens de kerstperiode geschenken aan kinderen te geven.

Over Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank maakt deel uit van de divisie Santander Consumer Finance, een Europees marktleider in de consumentenfinancieringssector, die volledig eigendom is van de Santander Group, een van ’s werelds grootste financiële groepen.

Banco Santander (SAN SM, STD VS, BNC LN) is een toonaangevende retail- en handelsbank, opgericht in 1857 en met het hoofdkantoor in Spanje. Het heeft een betekenisvolle aanwezigheid in 10 kernmarkten in Europa en Noord- en Zuid-Amerika en is de grootste bank in de eurozone op basis van marktkapitalisatie. Eind 2018 had Banco Santander EUR 981 miljard aan klantenfondsen (deposito's en beleggingsfondsen), 144 miljoen klanten, 13.000 kantoren en 200.000 werknemers. Banco Santander maakte in 2018 een toerekenbare winst van EUR 7.810 miljoen, een stijging van 18% ten opzichte van het voorgaande jaar.

Nerviërslaan 85, B - 1040 Brussels